ICT NNIOT NN | B2B NN | CB NN | DC NN |  RC NN |  CW NN |  EW NN | SM NN | ITSEC NN | NETGURU NN KANKRY facebook linkedin twitter youtube

Turecká nízkonákladová letecká společnost se vybavila odolnými tablety

Nízkonákladová letecká společnost dosáhla výrazných úspor ve výši 135 000 € na letadlo ročně. Letecké posádky byly vybaveny plně odolnými tablety a softwarem pro elektronickou letovou dokumentaci. Výsledkem byly roční úspory ve výši 11 milionů € díky omezení nákladů na papírování, tisk a kopírování a také možnostem posádky pracovat rychleji, dynamičtěji a nákladově efektivněji.

Panasonic Toughpad FZ-G1 je schválen pro použití v elektronické letové dokumentaci v leteckém průmyslu. EFB jsou navrženy tak, aby nahradily papírové referenční materiály, které s sebou pilot do letadla často nosí, a to včetně návodu k obsluze letadla, provozního návodu pro leteckou posádku a navigačních map. Navíc může EFB obsahovat další softwarové aplikace, které automatizují ručně prováděné postupy, například vzletové kalkulace.

Proč zrovna Panasonic?

Pegasus Airlines týdně provozuje 3 000 letů a ročně přepraví 25 000 000 cestujících do 100 různých destinací. Než tyto aerolinky začaly spolupracovat se společností Panasonic na projektu EFB, přepravovaly se všechny dokumenty nezbytné pro navigační bezpečnost v kokpitu. Tyto dokumenty často vážily až 50 kg a každá aktualizace se v nich musela provádět ručně, což vedlo k vyšší pracovní zátěži i nákladům. Zavedení tabletu Panasonic Toughbook FZ-G1 opatřeného softwarem EFB výrazně omezilo překážky v práci a zvýšilo pracovní produktivitu pilotů.

Pilot a kapitán Pegasus Airlines Aydın Yumrutaş uvedl: „Díky zavedení tabletu Panasonic Toughpad FZ-G1, operačního systému Windows a cloudové technologie do našeho inventáře funguje systém EFB skutečně bezchybně a stal se nepostradatelnou součástí každého z našich letů.“

Pegasus Airlines zvolily 10palcový tablet Panasonic Toughpad FZ-G1, který účinně nahrazuje tašky dokumentů vážící desítky kilogramů. Podrobné testy dále prokázaly, že tablet Panasonic Toughpad FZ-G1 odolá nárazům, vodě, prachu i vibracím a zvládl i extrémní teploty. Tyto vlastnosti spolu s vysoce reaktivní obrazovkou, která je dobře viditelná i za přímého slunečního světla, Pegasus přesvědčily, aby si jako partnera zvolily společnost Panasonic.

„V minulosti zabrala příprava a schválení elektronických formulářů a elektronických letových plánů mnoho času“, dodal Aydin Yumrutaş. „Díky vylepšenému systému EFB nyní letové plány dostáváme skrze něj, schválíme je a odešleme zpět. Systém nyní provádí i výpočty výkonu, které jsou pro bezpečnost letu zásadní, a jejich přesnost pak můžeme během letu precizně monitorovat. V kokpitu už nám nezabírají místo kila dokumentů, která jsme s sebou, museli přenášet. Máme tak více místa k uložení návodů, které ukládá úřad pro civilní letectví, a důležité referenční dokumenty máme na dosah ruky.  Věřím, že Pegasus airlines tento krok velmi prospěl z hlediska bezpečnosti, souladu s předpisy i úspor.“

Autor: Petr Smolník, šéfredaktor

Unikátní platební náramek a karta vstupují do offline světa.

Fintech společnost představila po dvou letech vývoje a příprav platební kartu a unikátní platební náramek. V případě náramku je tato společnost vůbec první platební institucí v České republice, která toto řešení uvedla a umožnila zákazníkům takto zaplatit všude, kde jsou bezkontaktní terminály. Oproti standardním platebním kartám znamená tento krok vstup společnosti do světa offline plateb a značného rozšíření služeb za hranice odložené platby na internetu.

Novinka se oproti tradičním platebním kartám liší především tím, že je součástí komplexního platebního ekosystému, kterýTwisto za 4 roky své existence vybudovalo. Karta nabízí v kombinaci s Twisto mobilní aplikací instantní notifikace, které dostanou zákazníci obratem do mobilního telefonu po provedení platby. Navíc pak nabízí dvouprocentní cashback na zahraniční platby a také rodinné cestovní pojištění rakouské pojišťovny UNIQA, která je jedním z investorů karlínské firmy. Kartu i náramek připravilo Twisto společně s německou bankou Wirecard a společností Mastercard.

„Naším cílem nebylo změnit systém, jak fungují tradiční platební karty, ačkoli například notifikace do mobilní aplikace bez nutnosti čekat na zaúčtování nejsou dnes běžné u většiny bank. Karta a náramek jsou pro nás klíčovým rozšířením celého Twisto účtu. Kromě internetových nákupů na jedno kliknutí a placení složenek a faktur vyfocením v mobilní aplikaci, bez nutnosti se přihlašovat do internet bankingu, umíme dnes za své zákazníky zaplatit večeři, nákup v obchodním centru nebo i zahraniční dovolenou, na kterou rodina díky naší platební kartě bude i velmi dobře pojištěna,“ vysvětluje krok firmy Michal Šmída, její zakladatel a CEO.

O platební kartu ještě před jejím vydáním projevilo zájem více než 5 500 zákazníků, kteří již začali karty dostávat od počátku listopadu. 80 % zájemců projevilo zájem i o platební náramek. Všichni zákazníci, ať již stávající nebo noví, kteří zažádají o Twisto kartu do konce letošního roku, dostanou platební náramek zdarma. Od nového roku je stanovena cena náramku na 199 korun.

Autor: Petr Smolník, šéfredaktor

Jak ovlivňují mikroinfluenceři online marketing?

Dříve jsme se nechávali inspirovat a ovlivňovat při nákupním chování reklamou v televizi, nyní se stále více pozornosti soustředí směrem k sociálním sítím a influencerům, ke kterým vzhlíží jejich fanoušci. Největší zájem budí Instagram. Osobnosti, které svým profilem na Instagramu zaujmou větší část publika, mají sílu ovlivňovat nákupní rozhodnutí a celkově tak vzbudit u svých fanoušků zájem o určité produkty.

Online svět se rychle mění. Zatímco ještě před nedávnem se některé značky soustřeďovaly spíše na influencery s velkým počtem sledujících, nyní se pozornost přesouvá směrem k mikroinfluencerům. Pokud se pro tento typ spolupráce rozhodnete, čeká vás sice hodně práce při komunikaci s jednotlivými mikroinfluencery, každopádně výsledky kampaně mohou předčit očekávání. Jste-li velká značka, vytipujte si několik mikroinfluencerů a dosahy kampaně při nasčítání výsledků mohou být vyšší než při spolupráci pouze s jedním z TOP influencerů. Pokud máte menší značku, dejte si tu práci s vytipováním a oslovením ideálního mikroinfluencera, který naprosto přesně odpovídá profilu vaší značky.

Nezapomínejte na osobní přístup a hledání relevantních osobností. Myslete originálně při nastavení kampaně a především pracujte s mikroinfluencerem na co nejpřirozenějších výstupech. Na Instagramu se rozhodně nenosí, aby reklama z fotky či z instastories křičela. Z těchto důvodů je ideální, když mikroinfluencer je s vaší značkou naprosto ztotožněný, a jeho diváci tak přijmou „reklamní“ sdělení bez sebemenších pochybností.

Další výhodou ve spolupráci s mikroinfluencery je fakt, že postupně s ním může vaše značka růst. Čísla sledujících u mikroinfluencerů se mění každým dnem, a když objevíte osobnost, která má skutečně potenciál a přináší zajímavý obsah, brzy se z ní může stát TOP influencer. Další doporučení tedy je, dívejte se na spolupráci s mikroinfluencery z dlouhodobé perspektivy, nedělejte jednorázové akce a snažte se jim porozumět. Jsou to osobnosti, které vyznávají své určité životní postoje a přesvědčení – a to je pro ně ve většině případů zásadní.

Autor: Petr Smolník, šéfredaktor