ICT NNIOT NN | B2B NN | CB NN | DC NN |  RC NN |  CW NN |  EW NN | SM NN | ITSEC NN | NETGURU NN KANKRY facebook linkedin twitter youtube

Odpověď tiskařských firem na trend digitalizace a bezpapírové kanceláře? Rozšíření služeb a přechod do onlinu!

Doba moderních technologií nás nutí, abychom se přizpůsobovali její rychlosti a vůbec možnostem, které nám přinášejí. Stejně se musí trendu digitalizace a automatizace procesů přizpůsobovat i samotné firmy.

Xerox AltaLink C8035 A3 UI midJak se s tímto prorůstajícím trendem dokáží sladit tradiční firmy, které začaly a doteď mají jako hlavní obživu tisk? Tak například společnost Xerox přichází se svým ConnectKey, službou, která nabízí aplikace s intuitivním rozhraním. A jak firma tvrdí, dokážou vám usnadnit každodenní práci.

Platformu ConnectKey začal Xerox dodávat až s nejnovějšími multifunkčními tiskárnami. Firmám prakticky umožňuje „žít v síti“ a reagovat tak na současný trend v bezpapírové kanceláři. „Podle dat, která máme k dispozici, se necelých 80 % velkých, ale i menší firem s počtem okolo padesáti zaměstnanců zaměřují na snížení nákladů na tisk právě pomocí digitalizace procesů,“ komentuje směřování současného trendu Veronika Brázdilová, ředitelka společnosti Xerox pro Česko, Slovensko a Maďarsko. Necelých padesát procent firem pak denně plýtvá časem kvůli papírovým procesům.

ConnectKey nabízí základní sadu přednastavených aplikací, které si mohou uživatelé tiskových strojů volně stáhnout do svých přístrojů. V případě potřeby je mohou rozšířit i o aplikace externích poskytovatelů, například od české společnosti OptimiDoc. Kromě časové úspory je dalším benefitem možnost personalizace. Ať už v podobě individuálních přístupů jednotlivých zaměstnanců nebo přednastavení speciálních funkcí a aplikací dle pracovní náplně dotyčného.

Praktickým příkladem je aplikace OptimiDoc Cloud. Ta umožňuje skenovat přímo do editovatelných souborů v podstatě jedním klikem. „Potřebujete-li narychlo upravit například prezentaci, kterou přinesl kolega, není nic snazšího než ji vyfotit a odeslat na speciální e-mailovou adresu, odkud se vám během několika vteřin vrátí dokument převedený do editovatelného formátu,“ přibližuje Ondřej Vltavský z Xeroxu. Aplikace Xerox Easy Translator zase umožní přeložit text do zhruba čtyřiceti světových jazyků.

Pro všechny tyto služby využívá ConnectKey cloudových úložišť. Ty pro ukládaní dat podle výzkumu Ipsos v současnosti používá pouze 13 % českých firem. Platforma je dobře propojena s e-mailovým účtem uživatelů, připojit se k multifunkci lze pomocí ConnectKey přes Wi-Fi i mobilní zařízení. Uživatelé díky tomu mohou plnohodnotně pracovat v podstatě odkudkoliv. Platforma zaručuje vysokou míru zabezpečení.

Xerox – podobně jako i jiné firmy sdílející data klientů v online prostředí – musí reagovat na kybernetické hrozby a napadení dat. S tím se vypořádává skrze řízené tiskové služby, které umožňují relativně snadné zabezpečení a monitoring systému. Zařízení mají zabudovaný software McAfee, který je chrání proti poškozeným souborům a škodlivým útokům. Firma používá vícevrstvý přístup k prevenci, detekci, ochraně a hlášení bezpečnostních hrozeb. Nabízí správu zabezpečeného tisku, která ověřuje uživatele s PIN kódem. Dokumenty s vyšší úrovní zabezpečení mohou být označeny mikrotextem, vodoznakem nebo QR kódy. Uživatelská služba firmy Xerox také přidává další vrstvu zabezpečení a zákazníkům umožňuje zjistit, kdo, kdy a co tiskne s cílem zabránit internímu zneužití.

-LiM

Turecká nízkonákladová letecká společnost se vybavila odolnými tablety

Nízkonákladová letecká společnost dosáhla výrazných úspor ve výši 135 000 € na letadlo ročně. Letecké posádky byly vybaveny plně odolnými tablety a softwarem pro elektronickou letovou dokumentaci. Výsledkem byly roční úspory ve výši 11 milionů € díky omezení nákladů na papírování, tisk a kopírování a také možnostem posádky pracovat rychleji, dynamičtěji a nákladově efektivněji.

Panasonic Toughpad FZ-G1 je schválen pro použití v elektronické letové dokumentaci v leteckém průmyslu. EFB jsou navrženy tak, aby nahradily papírové referenční materiály, které s sebou pilot do letadla často nosí, a to včetně návodu k obsluze letadla, provozního návodu pro leteckou posádku a navigačních map. Navíc může EFB obsahovat další softwarové aplikace, které automatizují ručně prováděné postupy, například vzletové kalkulace.

Proč zrovna Panasonic?

Pegasus Airlines týdně provozuje 3 000 letů a ročně přepraví 25 000 000 cestujících do 100 různých destinací. Než tyto aerolinky začaly spolupracovat se společností Panasonic na projektu EFB, přepravovaly se všechny dokumenty nezbytné pro navigační bezpečnost v kokpitu. Tyto dokumenty často vážily až 50 kg a každá aktualizace se v nich musela provádět ručně, což vedlo k vyšší pracovní zátěži i nákladům. Zavedení tabletu Panasonic Toughbook FZ-G1 opatřeného softwarem EFB výrazně omezilo překážky v práci a zvýšilo pracovní produktivitu pilotů.

Pilot a kapitán Pegasus Airlines Aydın Yumrutaş uvedl: „Díky zavedení tabletu Panasonic Toughpad FZ-G1, operačního systému Windows a cloudové technologie do našeho inventáře funguje systém EFB skutečně bezchybně a stal se nepostradatelnou součástí každého z našich letů.“

Pegasus Airlines zvolily 10palcový tablet Panasonic Toughpad FZ-G1, který účinně nahrazuje tašky dokumentů vážící desítky kilogramů. Podrobné testy dále prokázaly, že tablet Panasonic Toughpad FZ-G1 odolá nárazům, vodě, prachu i vibracím a zvládl i extrémní teploty. Tyto vlastnosti spolu s vysoce reaktivní obrazovkou, která je dobře viditelná i za přímého slunečního světla, Pegasus přesvědčily, aby si jako partnera zvolily společnost Panasonic.

„V minulosti zabrala příprava a schválení elektronických formulářů a elektronických letových plánů mnoho času“, dodal Aydin Yumrutaş. „Díky vylepšenému systému EFB nyní letové plány dostáváme skrze něj, schválíme je a odešleme zpět. Systém nyní provádí i výpočty výkonu, které jsou pro bezpečnost letu zásadní, a jejich přesnost pak můžeme během letu precizně monitorovat. V kokpitu už nám nezabírají místo kila dokumentů, která jsme s sebou, museli přenášet. Máme tak více místa k uložení návodů, které ukládá úřad pro civilní letectví, a důležité referenční dokumenty máme na dosah ruky.  Věřím, že Pegasus airlines tento krok velmi prospěl z hlediska bezpečnosti, souladu s předpisy i úspor.“

Autor: Petr Smolník, šéfredaktor

Unikátní platební náramek a karta vstupují do offline světa.

Fintech společnost představila po dvou letech vývoje a příprav platební kartu a unikátní platební náramek. V případě náramku je tato společnost vůbec první platební institucí v České republice, která toto řešení uvedla a umožnila zákazníkům takto zaplatit všude, kde jsou bezkontaktní terminály. Oproti standardním platebním kartám znamená tento krok vstup společnosti do světa offline plateb a značného rozšíření služeb za hranice odložené platby na internetu.

Novinka se oproti tradičním platebním kartám liší především tím, že je součástí komplexního platebního ekosystému, kterýTwisto za 4 roky své existence vybudovalo. Karta nabízí v kombinaci s Twisto mobilní aplikací instantní notifikace, které dostanou zákazníci obratem do mobilního telefonu po provedení platby. Navíc pak nabízí dvouprocentní cashback na zahraniční platby a také rodinné cestovní pojištění rakouské pojišťovny UNIQA, která je jedním z investorů karlínské firmy. Kartu i náramek připravilo Twisto společně s německou bankou Wirecard a společností Mastercard.

„Naším cílem nebylo změnit systém, jak fungují tradiční platební karty, ačkoli například notifikace do mobilní aplikace bez nutnosti čekat na zaúčtování nejsou dnes běžné u většiny bank. Karta a náramek jsou pro nás klíčovým rozšířením celého Twisto účtu. Kromě internetových nákupů na jedno kliknutí a placení složenek a faktur vyfocením v mobilní aplikaci, bez nutnosti se přihlašovat do internet bankingu, umíme dnes za své zákazníky zaplatit večeři, nákup v obchodním centru nebo i zahraniční dovolenou, na kterou rodina díky naší platební kartě bude i velmi dobře pojištěna,“ vysvětluje krok firmy Michal Šmída, její zakladatel a CEO.

O platební kartu ještě před jejím vydáním projevilo zájem více než 5 500 zákazníků, kteří již začali karty dostávat od počátku listopadu. 80 % zájemců projevilo zájem i o platební náramek. Všichni zákazníci, ať již stávající nebo noví, kteří zažádají o Twisto kartu do konce letošního roku, dostanou platební náramek zdarma. Od nového roku je stanovena cena náramku na 199 korun.

Autor: Petr Smolník, šéfredaktor