Ochranná skla PanzerGlass s Christianem Ronaldem

CR7 elements1Distributor výpočetní a komunikační techniky představuje novou generaci ochranných skel PanzerGlass, jejíž tváří se stal slavný fotbalista Cristiano Ronaldo. Jedná se o autorizovanou distribuci pro Českou republiku.

CR7 elements51Společnost Tech Data, do jejíhož portfolia patří ochranná skla PanzerGlass pro chytré telefony, nyní exkluzivně nabízí i jejich nejnovější řadu BrandGlass. Tváří nového produktu se stala fotbalová legenda Cristiano Ronaldo. Na povrchu ochranných skel proto najdeme značku CR7 (je viditelná, jen pokud je mobilní telefon vypnutý). Nová ochranná skla CR7 BrandGlass však nejsou určena jen milovníkům fotbalu, ale všem, kterým záleží na kvalitním vzhledu jejich chytrých telefonů.

„Naše výrobky jsou známé pro svou vysokou kvalitu a trvanlivost. A ve spojení s Cristianem Ronaldem a jeho znakem na nejnovějším modelu ochranných skel získáváme také viditelnou známku originality a špičkového výkonu. Doufáme, že nám to otevře dveře k novým spotřebitelům po celém světě,“ řekl Michael Brønd, vedoucí světového marketingu PanzerGlass.

Skla budou dostupná v prodejní síti, zásobované společností Tech Data.

-LiM

ITglosa: Nechcete mít veřejné svoje nahé fotky? Pošlete je do Facebooku, a on se o to postará

Každé pondělí se Michal Rada zamýšlí dost netradičním způsobem nad netradičními tématy. Dnes si vzal na paškál nahotinky, respektive zatím poslední na první pohled šílený nápad Facebooku, který s tím souvisí. A nebojte, článek není s hvězdičkou.

Největší sociální síť na světě se rozhodla bojovat proti zneužívání intimních a soukromých fotografií svých uživatelů. A jak už je u Facebooku pravidlem, přistoupila k tomu opravdu velice svérázně.

Už milionům uživatelů se to stalo. Najednou se na internetu objevily jejich fotografie, nebo třeba i videa, u kterých jejich protagonisté rozhodně tak široké sdílení nechtěli. Ať už se jedná o nahotinky celebrit, intimní videa politiků s jejich milenkami nebo jen hezké fotky hezkých holek, co se jednou na internet dostanete, to už odtamtud nikdo nedostane. Nejde s tím bojovat, cokoliv, u čeho se dosáhne smazání z jednoho zdroje se ihned poté objeví na deseti dalších, de facto jen dosáhneme toho, že se o tom víc mluví a víc se to zobrazuje. Přesto je vhodné boj proti takovému zneužívání zkoušet - ať už dobrovolně, či jako důsledek spravedlivých, byť technicky neproveditelných rozsudků soudů.

Facebook na to šel hodně od lesa, vymyslel řešení a šokoval tím nejen uživatele, ale i jinak dosti netečná média. Dnes už pro takové umělé inteligence není problém rozpoznat, kdo konkrétně má na fotografiích své místo. Je tedy konec doby, kdy bylo složité dokázat, že onen rozesmátý ksichtík nad tím nahým tělem na fotografii je právě ten váš.

Příčin, díky nimž se nahé fotografie mohou dostat na internet, je mnoho, od hackerského útoku, přes dosti necitlivý výsledek práce bulvárních fotografů, až po zhrzeného milence, či třeba milenky. To poslední - tedy pomsta osoby do té doby blízké, je ostatně dle příslušných sociálních studií nejčastějším důvodem. A pokud se vaše fotky dostanou na sociální síť, je to přeci jen o dost horší, než kdyby byly jako anonymizované na nějakém pornoserveru. Velice rychle se sítí totiž začnou šířit, a to právě do okruhu vašich přátel, kamarádů, rodiny. Na tom jsou ostatně sociální sítě založené (na sdílení, ne na pornu). Facebook vám chce dát do rukou nový nástroj, jak tomuhle zabránit. Jednoduše do něj nahrajete svoje intimní fotky a videa a on se pak postará, aby je bez vašeho souhlasu nešířil nikdo jiný.

Zdá se vám to trochu úchylné a nesmyslné? No máte i nemáte pravdu. Technicky na tom něco je. Pouze pokud bude mít Facebook s čím porovnávat to, co se někdo jiný snaží nasdílet a vy si to nepřejete, bude to úspěšné. S dnešní schopností automatického rozpoznávání a porovnání fotografií není problém identifikovat i docela zpotvořenou a různými filtry upravenou fotografii. Navíc psychologicky se vychází z toho, že takový sdíleč bude chtít, aby fotografie působila pochopitelně naprosto autenticky, a tedy ji ani moc upravovat nemůže. A pokud už Facebook takovou fotografii bude od vás vlastnit a bude vědět, že vy si nepřejete, aby byla dál sdílena, ve velkém počtu případů tomu bude schopen opravdu zabránit, a ještě vám o tom dát vědět.

Problém tkví právě v tom, co jsem napsal výše “bude-li Facebook od vás takovou fotografii vlastnit…”? Ano, čtete dobře. A pokud jste překvapeni, tak jste si především měli stejně dobře přečíst podmínky sociálních sítí. Nahráním čehokoliv do nich totiž dáváte plná práva k dalšímu šíření a libovolnému užití jejich provozovateli, a dokonce i dost vágně definovaným třetím stranám. Jistě, Facebook si na tomhle asi nevystaví pornosíť, kde bude s odvoláním na jeho podmínky (se kterými jste mimochodem souhlasili) ukazovat vaše špinavé prádlo (já vím, tohle je u nahých fotek de facto nesmyslný eufemismus, ale vtipný to je, ne?). Ale ty fotky a videa prostě už jednou mít bude. Co mu pak bude bránit v tom, aby udělal automatizovaný výpočet velikosti vašich prsou či pozadí a začal vám zobrazovat personalizované reklamy na plastickou chirurgii či prostředky na hubnutí?

Ale hlavně, jde o to, že se nenápadně lidem podsouvá obecný pocit “svěřte nám všechno, co nechcete, aby někdo věděl a my se o to už postaráme”. Přesto, že technicky se jedná o geniální způsob, jak se snažit opravdu zlepšit ochranu soukromí uživatelů, Facebook to jistě nezištně nedělá. Nemyslete si ale, že hned je nutno malovat čerta na zeď, ten pravý popud pro Facebook nejsou vaše prsa ani vaše nahé půlky, ale to, že je stále více tlačen soudy a vládními institucemi, aby svoje uživatele chránil. A tohle je prostě to nejjednodušší, co může udělat. Otázkou je, chceme to my? Přistoupíme na princip, že o sobě zcela schválně řekneme i to, co nechceme a že se svěříme s těmi nejintimnějšími věcmi sociální síti? Zkuste nad tím zapřemýšlet.

Krásný týden při pohledu na slušné fotografie vám přeje Michal Rada.

 

Autor: Michal Rada

Aplikace pro optimalizaci vašeho HR

Na dnešním trhu práce je pro firmy důležité mít pod kontrolou HR procesy. Tzv. onboarding je často první firemní proces, se kterým se nový zaměstnanec setká. Chyby při onboardingu mohou vést k tomu, že nový zaměstnanec nabude z nové firmy špatný pocit hned v prvním týdnu práce. Proto se ve společnosti, která vyvíjí informační systémy pro finanční sféru, se proto rozhodli zoptimalizovat své HR procesy pomocí aplikace.

První fází projektu představovalo zmapování všech procesů, které HR používá: požadavek na novou pracovní pozici, nástup nového zaměstnance, změna pracovní pozice, změna pracovního úvazku, změna pracovního místa, změna nákladového střediska, odchod zaměstnance. Zároveň bylo třeba brát v potaz, že do HR procesů jsou často zapojena také další oddělení, jako například IT, provozní nebo účetní.

Automatizace procesů zahrnovala vytvoření vstupních formulářů, do kterých zadávají informace přímí nadřízení zaměstnance nebo, v případě nástupu nového zaměstnance, HR oddělení. Na každý z procesů byl v systému JIRA vytvořen nový typ požadavku s vlastním životním cyklem. V rámci životního cyklu dochází k automatické tvorbě úloh pro konkrétní oddělení. Přitom je důležité zmapování posloupností a závislostí mezi jednotlivými kroky. Například zadání nového zaměstnance do mzdového systému se vygeneruje až po tom, kdy je vytvořen jeho doménový a e-mailový účet.

Každému oddělení byly následně vytvořeny dashboardy, na kterých přehledně vidí úkoly, kterým se mají věnovat. Největší výhodu nového řešení ale všechna zainteresovaná oddělení spatřují v tom, že se zbavily stovek nepřehledných e-mailů. Management společnosti získal přehled o současných, nově nastupujících i odcházejících zaměstnanců v rámci divizí a týmů, což usnadňuje plánování provozní i finanční plánování. Celý projekt optimalizace HR procesů ve společnosti Arbes Technologies byl velmi rychlý, trval méně než měsíc.

Optimalizace a zjednodušení HR procesů nám pomáhá významně zrychlovat především náborové procesy ve společnosti. K dalším neméně významným benefitům také patří zvýšená efektivita standardizovaného, včasného a hromadného pořizování pracovních pomůcek a také průběžná aktualizace forecastu nákladů spojených s nástupem nových zaměstnanců v manažerském reportingu,“ říká Michal Houštecký, generální ředitel Arbes Technologies.

 „HR procesy nejsou první, které jsme se v ARBES Technologies rozhodli převést do prostředí JIRA. Už nějakou dobu používá Arbes nástroj JIRA jako klientský a také interní service desk, project a task management spolu s time trackingem a security incident management. Za zmínku stojí i různé schvalovací procesy jako PMO schvalování, schvalování nepřítomnosti, služebních cest nebo nákupů,“ popisuje Tomáš Štalmach, JIRA analytik ve společnosti Arbes Technologies.

Autor: Petr Smolník, šéfredaktor